Idealny bagażnik rowerowy na hak, którym przewieziesz nawet 2 fatbike / HAPRO Atlas Premium XFold II test

Idealny bagażnik rowerowy na hak, którym przewieziesz nawet 2 fatbike / HAPRO Atlas Premium XFold II test

Jak wygodnie przetransportować 30kg rower, przecież nie wrzucimy go na dach, do bagażnika jeden się zmieści ale co jak chcemy jechać we dwójkę? Wtedy nie zostaje nam nic innego jak bagażnik rowerowy na hak, specjalnie przystosowany do grubych opon i z rampą, ach i koniecznie składany i oczywiście odchylany!

Jednak zanim zaczniesz szukać bagażnika sprawdź jaki masz hak, ja u siebie zamontowałem wypinany Steinhof z obciążeniem pionowym do 90kg, szybko przeliczyłem 2x fatbike 30kg, bagażnik 19kg, więc zostaje margines 10kg, a jak będę potrzebować więc, czyli np. 3 rower dla dzieciaka to dalej z dostawką będzie to możliwe. 

HAPRO Atlas Premium XFold II  kupisz tutaj za 2099 zł

Czemu ten model? Został mi polecony przez firmę sprzedawcę dobrehaki.pl, a dzięki podzieleniu się testami tutaj na blogu otrzymam na niego rabat. Jednak znacie mnie na tyle, że wiecie, że ja jestem cebula - ten bagażnik kosztuje połowę tego co Thule EasyFold XT2,a  oferuje według mnie to samo, a ja nie lubię przepłacać ;) Dlatego zdecydowałem się na HAPRO z Holandii - kraju, w którym rowery zdominowały życie mieszkańców.

Tak tylko dodam, że gdyby opony nie miały aż 4" (czyli gdybym miał np. do 3,25") to dobry byłby też Spindera TX2, jednak ze względu na opony sklep polecił XFold II.

Dlaczego składany bagażnik na HAK

W skrócie, wyobrażasz sobie wrzucanie 30kg roweru na dach? Bo ja nie, taki sposób montażu umożliwia również mamie z dzieckiem spokojnie pojechać na wycieczkę bez potrzeby pomocy kogoś silniejszego! 

Minimalizacja oporów powietrza, zwłaszcza w samochodzie typu kombi to brak zwiększonego spalania!

To samo tyczy się samego bagażnika, gdy go nie używamy, możemy go schować w bagażniku - a gdy potrzebujemy przewieźć coś dużego, to po prostu wyjmujemy go i montujemy na hak (gdybyśmy zapomnieli go wcześniej wyjąć), dla mnie idealne bo mieszkam w starym bloku, więc nie chce mi się ciągle z nim biegać góra dół. 

Wymogi prawne i koszta

Najważniejsze to 3 rejestracja, ponieważ bagażnik z rowerami zakrywa tą, którą mamy z tyłu. Koszt 53 zł, czas wyrobiania (w Katowicach) to tylko 3 dni! Byłem w środę, a w piątek była do odbioru - szok!

Druga sprawa zgodnie z obowiązującym prawem, od 2016 roku.  Potrzebujemy pełnego oświetlenia w tym światła wstecznego, co wymaga 13 pinowego złącza w samochodzie, starsze samochody mają 7 pin, np. do przyczepki DMC 750kg (tam światłą wstecznego nie trzeba). Jednak znajomi, którzy mieli takie kontrole, mówią, że w Polsce policjanci tego za bardzo nie weryfikują.

Uwaga: gdy masz 3 rejestrację, musisz wozić ją na przegląd!!!

Co wyróżnia bagażnik rowerowy Atlas Premium XFold II?

  • Regulowane uchwyty ramy - zamontujesz każdy rower
  • Jest całkowicie składany - zmieści się do bagażnika i zostanie miejsce na skrzyneczkę
  • Zabezpieczenie antykradzieżowe - kluczyk w ramionach rowerowych jak i w grupie na hak
  • System montażu Premium Grip - dociskamy wajchę która zaciska montaż na kuli
  • To bagażnik dla rowerów każdego typu - od szosowych po fatbike 4 cale
  • Podpory, uchwyty i paski dają maksymalne bezpieczeństwo - w tym podwójne taśmy na przednie koło
  • Posiada system odchylania - bez problemu można wyjąć coś dużego z bagażnika
  • Duża ładowność - aż do 60 kg! (oczywiście zależna od dopuszczalnego obciążenia kuli Twojego samochodu)

Możliwość dokupienia akcesoriów

Specyfikacja

  • MAKSYMALNA LICZBA ROWERÓW 2 (3 z adapterem)
  • SKŁADANY
  • WYMIARY
    • PO ZŁOŻENIU 71.1 x 30.5 x 75.1 cm
    • W STANIE ROZŁOŻONYM 73.1 x 149.8 x 96 cm
  • WAGA 19.1 kg
  • MAKSYMALNA ŁADOWNOŚĆ 60 kg
  • ODCHYLANY 76°
  • REGULOWANE UCHWYTY NA KOŁA
  • ODLEGŁOŚĆ MIĘDZY PODPORAMI NA KOŁA 30 cm
  • MAKSYMALNA
    • ŚREDNICA RAMY ROWEROWEJ 72 cm
    • SZEROKOŚĆ OPONY ROWEROWEJ 101.6 mm / 4"
    • ROZSTAW OSI 129 cm
  • MINIMALNY ROZSTAW OSI 78 cm
  • ZŁĄCZE 13-pin W ZESTAWIE ADAPTER DO PODŁĄCZENIA WTYCZKI 7-PIN 
  • ŚWIATŁA
    • PRZECIWMGIELNE
    • WSTECZNE
    • TABLICY REJESTRACYJNEJ

Montaż na hak

Nie będę ukrywać moja pierwsza wycieczka była pełna obaw - hak zamontowany 2 dni wcześniej, bagażnik przyszedł rano i już ruszamy te 55km w jedną stronę - będzie się działo!

HAPRO Atlas Premium XFold II_17

Na początku trzeba było wyjąć bagażnik z pudła i go poskładać - w sumie sprowadzało się to do tego aby przykręcić lampy.

HAPRO Atlas Premium XFold II_26

Transport z windy do samochodu też łatwy, bo mamy kółeczka na spodzie!

HAPRO Atlas Premium XFold II_12

Na początku za delikatnie dokręciłem blokadę wstępną, przez co bagażnik się przechylił do dołu gdy sprawdziłem obciążenie.

HAPRO Atlas Premium XFold II_11

Odblokowałem dźwignię, przekręciłem trochę mocnie, zablokowałem dźwignię i poszło jak złoto.

Montaż rowerów

System mocowania do ramy wymaga wprawy, oczywiście 2x zapomniałem czegoś z bagażnika...

HAPRO Atlas Premium XFold II_1

Więc odchylanie jest po prostu genialnie! 

HAPRO Atlas Premium XFold II_29

Podoba mi się, że i montaż na kuli haka oraz samych ram rowerowych posiada wejście na kluczyk.

HAPRO Atlas Premium XFold II_28

Wjechanie ze zwykłymi rowerami było banalnie proste, przetestowałem sobie oczywiście rampę, którą prawie zapomniałem zabrać w drodze powrotnej z parkingu.

HAPRO Atlas Premium XFold II_6

Jechałem bardzo ostrożnie ale z każdym km przestawałem się przejmować bo rowery naprawdę sztywno się trzymały.

HAPRO Atlas Premium XFold II_32

Co ważniejsze, w ogóle nie było czuć oporów powietrza, czyli wszystko dobrze!

HAPRO Atlas Premium XFold II_3

Zdjęcie rowerów to była chwila.

HAPRO Atlas Premium XFold II_16

Jednak dla mnie najważniejsze jest chowanie bagażnika do auta - jest to po prostu rewelacja. Jedziemy gdzieś na wyjazd i chcemy schować bagażnik aby z nim nie jeździć cały czas, bez najmniejszego problemu wejdzie do bagażnika i zostanie jeszcze dużo miejsca.

Testy fatbike

Mój fatbike ze względu na brak miejsca jest u teściów, tata Kasi wystraszył się, że chcę go wziąć do Katowic ale przejechałem się tylko z nim wokół osiedla żeby zobaczyć jak to się wszystko trzyma. 

HAPRO Atlas Premium XFold II_30

Montaż i wjechanie na rampę (manetką) zrobił tata Kasi, było to dla niego mega proste, a sąsiedzi byli zachwyceni prostotą montażu samego roweru jak i bagażnika na hak.

HAPRO Atlas Premium XFold II_31

Odchylanie bagażnika to kolejna zaleta.

Plusy

  • Składanie i przechowywanie w bagażniku
  • Możliwość zamontowania dwóch fatbike
  • Odchylanie
  • Rampa wjazdowa to opcja must have przy ciężkim rowerze elektrycznym
  • Łatwość montażu na haku
  • Rewelacyjne trzymanie kół, zwłaszcza super odchylane przednie blokady

Minusy

  • cena odzwierciedla jakość ale i tak jest 2x tańszy niż np. Thule
  • gdy jest złożony i ramię jest równolegle do bagażnika cały system blokowania na hak lata, przydało by się jakieś zabezpieczenia 
  • brak trzymania na wtyczkę gdy przechowujemy złożony bagażnik

Podsumowanie

Znajomy który dużo jeździ mówił, kup hak i na tym zamontuj rowery, to jest nieporównywalnie lepsze i bezpieczniejsze niż inne rodzaje montażu rowerów i nie ukrywajmy - miał rację - to jest po prostu rewelacja! Prostota montażu i możliwość bezproblemowego montażu bagażnika na haku przez słabsze osoby, rampa wjazdowa oraz pewność trzymania to sprawia, że ten bagażnik rowerowy mogę polecić każdemu kto szuka tego typu produktu. Odchylanie i składanie do dodatki za które warto moim zdaniem dopłacić - cieszę się, że zostałem namówiony właśnie na tą konstrukcję i bez problemu będę też mógł wozić mojego fatbika! 


Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!

Hulajnoga elektryczna Ninebot by Segway MAX G30LP

2203 zł 2203zł | taniej o 41%

Wersja uproszczona jednego z lepszych modeli tego producenta - waga 17kg, silnik 350W, zasięg do 40km, prędkość do 30km/h, do tego 10 calowe pneumatyczne opony i naprawdę dobrze zrobiona konstrukcja!