Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test

Coraz więcej osób w dzisiejszym zmotoryzowanym i zdominowanym poprzez samochody świecie szuka alternatywy - by móc szybciej przemieścić się z jednego punktu do drugiego. Mieszkając w mieście często zdarza się, że są remonty dróg czy korki przez co poruszanie się po naszych miejskich ulicach może stać się koszmarem...

Na ratunek przychodzi tu właśnie hulajnoga elektryczna, która moim zdaniem po możliwości testowania jej uważam, że jest idealna na warunki miejskie. Zaczynając przygodę z hulajnogą elektryczną nie sądziłem, że sprawi mi to aż tyle radości z jazdy tym urządzeniem. Kugoo S1 to pierwszy z modelu klasy S. Z tego segmentu do wyboru jest jeszcze Kugoo S1 Pro i Plus. Wersja Plus jest najnowszym modelem i jej test możecie przeczytać tutaj Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test.

Kugoo S1 - kupisz tutaj za mniej niż 1000 zł

Hulajnoga trafiła do mnie ze sklepu geekbuying.pl, a więcej promocji na nią znajdziesz tutaj

To Twoja pierwsza hulajnoga? Warto przeczytać ten artykuł: Prawo - gdzie i na czym możemy jeździć zgodnie z prawem? 

Specyfikacja

  • Moc silnika [W] 350
  • Prędkość maksymalna [km/h] 30
  • Maksymalny zasięg [km] 30
  • Pojemność akumulatora [Ah] 6
  • Pojemność akumulatora [Wh]216
  • Czas ładowania [h] 4
  • Maksymalne obciążenie [kg] 120
  • Waga [kg] 11
  • Pokonywanie wzniesień [°] 15
  • Rozmiar kół [cale] 8,5
  • Składana konstrukcja TAK
  • Komputer pokładowy TAK
  • Hamulec elektryczny TAK
  • Hamulec mechaniczny nożny
  • Tempomat tak
  • Wymiary [cm] 105 x 93 x 45
  • Wymiary po złożeniu [cm] 96 x 33 x 21
  • Kolorowy wyświetlacz (prędkość, dystans, czas jazdy, stan baterii, tryb prędkości)
  • Układ tłumienia drgań przedniego i tylnego koła
  • Oświetlenie z przodu (24 diody LED) i tyłu
  • Rama ze stopu aluminium
  • 3 tryby prędkości (15 / 25 / 30 km/h)
  • Regulowana kierownica (930 / 1070 / 1160 mm)
  • Klakson 

Zestaw 

W pudełku znajduje się hulajnoga skręcona z naładowaną baterią gotowa do jazdy, którą musimy rozłożyć, ładowarka z wtyczką (EU) oraz instrukcja. 

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_6

Wygląd 

Kolor czarny z wstawkami srebrnego przy rączkach i kierownicy nadaje jej bardziej ekskluzywnego wyglądu. Na kierownicy umiejscowiony jest 3,14' kolorowy wyświetlacz. 

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_38

Z przodu hulajnogi znajduje się oświetlenie przednie oraz oświetlenie tylne na hamulcu nożnym. Kierownica jest regulowana w trzech stopniach. Na podeście oraz ramie  widnieje logo Kugoo. Bardzo wyraźnie odznacza się element służący do składania hulajnogi. Nad tym elementem znajduje się wejście do ładowania.  

Zasięg 

Deklarowany zasięg 30km przez producenta był dla mnie osiągalny, ale jeżdżąc na 1 biegu do 15km/h. Chodź znacznie więcej frajdy przynosiło mi zasuwanie nią na 3 biegu rozwijając prędkość do 30km.  Ma bardzo fajny kop na starcie, więc pierwsza próba przejażdżki była dla mnie zaskoczeniem :) 

Amortyzacja i koła  

Kugoo S1 posiada dwa amortyzatory przedni i tylny. Dają radę choć i tak można odczuć podłoże po którym się jeździ.  Koła pełne 8,5 calowe dobrze radzą sobie z małymi krawężnikami natomiast przy większych trzeba się zatrzymać, żeby podnieść i przenieść nad krawężnikiem.

Amortyzator przedni

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_31 

Amortyzator tylny

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_27

 

8.5” koło przednie

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_30 

8,5” koło tylnie

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_28 

Moc i tryb jazdy

Mamy tutaj do dyspozycji 350W silnik i wagę 11kg co znaczy, że jest lżejsza o 1.5kg niż Kugoo S1 Plus przy tej samej mocy silnika, więc naprawdę można odczuć tu moc i prędkość. Znajdują się tu trzy tryby prędkości jazdy do 15 / 25 / 30 km/h oraz tempomat co jest mega wygodne. Wystarczy przez chwile jechać ze stałą prędkością by się załączył i możemy cieszyć się jazdą bez pilnowania manetki z gazem. 

Widoczność w nocy

Noc mniejszy ruch pieszych i samochodów co sprawia, że można trochę poszaleć hulajnogą. A za sprawą przedniego oświetlenia, na które składają się 24 diody led widoczność jest naprawdę dobra. Po wjechaniu w jedną z bocznych uliczek osiedlowych gdzie nie ma oświetlenia mogłem przekonać się ile dają diody ledowe światła. Za to zastosowanie oświetlenia można tutaj pochwalić Kugoo S1. 

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_37 

Hamowanie

Hulajnoga posiada z przodu hamowanie silnikiem jak i z tyłu hamulec nożny. Przedni jest mocny i zrywa tak, że hamując trzeba zachować ostrożność by nas nie szarpnęło za mocno. Trzeba jak to mówią go "wyczuć". Najlepiej przed hamowaniem przenieść swój ciężar ciała nieco do tyłu. Jeśli ktoś woli jednak hamować tylnym nożnym to jest też tu takie rozwiązanie. Zdecydowanie jest łagodniejsze hamowanie, ale ta droga hamowania jest dłuższa. Ja jestem zwolennikiem przedniego hamowania.      

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_9

Hamulec tylny nożny 

Podest

Podest jest solidny, stabilny i stopa się nie ślizga. Przez środek podestu przechodzi chropowaty antypoślizgowy pasek który jeszcze lepiej utrzymuje nasze stopy by się nie ślizgały. Jest czarny więc aż tak nie widać brudu jak na jasnym.

 Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_24 

Rączki 

Guma w porządku. Zasięg do wszystkich elementów ergonomiczny. Materiał w dotyku też jest bardzo OK, nie ślizga się ale też nie jest zbyt twardy.

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_22 

Wyświetlacz, przyciski i manetki 

Na kierownicy znajdują się 2 manetki lewa odpowiada za hamulec przedni, a prawa gaz i po dłuższym przytrzymaniu na stałej prędkości tempomat. Centralnie na kierownicy znajduje się 3.14 calowy kolorowy wyświetlacz pokazujący: prędkość, dystans, czas jazdy, stan baterii, tryb prędkości. Poniżej znajdują się przyciski patrząc od lewej klakson, set, włączenie/wyłączenie, światło, zmiana szybkości jazdy. Fajnie, że każdy przycisk ma swoją funkcję, ale no właśnie ale tu muszę się doczepić przyciski umiejscowione są w złym miejscu bo albo musimy nauczyć się na pamięć, który przycisk gdzie się znajduje albo wykonujemy dziwne ruchy na hulajnodze by zobaczyć od czego dany jest przycisk co stwarza zagrożenie podczas jazdy. 

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_14

Przyciski funkcji hulajnogi

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_11 

Widok na wyświetlacz i manetki: lewa hamulec, prawa gaz 

Waga  

11kg pozwala na swobodne zabranie jej do ręki i wyniesienie na 4 piętro bez palpitacji serca.  

Składanie  

Rączki bardzo szybko się składają wystarczy tylko wcisnąć 2 nieduże przyciski na rączkach i odciągnąć od kierownicy a później w dół. Kierownice też łatwo można złożyć wystarczy wcisnąć blokadę przycisku i obniżyć kierownicę do samego dołu z czym nie ma problemu. Problem pojawia się (przynajmniej mi to stwarza) składanie ramy kierownicy do zaczepu na błotniku tylnym. Mechanizm przy ramie kierownicy bardzo ciężko chodzi więc by go złożyć musimy podejść do czegoś przy czym będziemy mogli zablokować naszą oponę przednią i odchylić do przodu ramę kierownicy i w tym samym czasie nacisnąć przycisk blokady nogą i ją zwolnić. To nie należy do szybkiego składania (albo mam za małą wprawę w tym lub mechanizm jeszcze jest nie wyrobiony). także o ile z resztą można poradzić sobie łatwo to tutaj trochę się pomęczymy.

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_1 

kieronica na poziomie 2

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_2

kierownica na poziome 1

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_3

Złożona kierownica na poziom 0

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_4 

Złożone rączki 

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_5 

Złożona hulajnoga 

Ładowanie 

W zestawie jest ładowarka wielkości jak do laptopa 42V, 1,5A i 65W. Pełne ładowanie zajmuje ok. 5 godzin.

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_12 

Port ładowania 

Hulajnoga Kugoo S1 (zwykła) - pełny test_13

Plusy 

  • przyjemny kop na starcie
  • widoczność hulajnogi w nocy oświetlenie przednie diody led
  • 3 wysokości ustawienia kierownicy
  • 2 tryby startu (z miejsca i na odpych)
  • zawieszenie i pełne opony (nie przebijemy ich)
  • dwa hamulce (przedni w silniki i tylny nożny)
  • spory kolorowy wyświetlacz
  • po złożeniu zajmuje mało miejsca
  • wyświetlacz pokazuje stan licznika 

Minusy

  • umiejscowienie przycisków funkcyjnych poniżej wyświetlacza
  • małą stabilność na nóżce (trzeba uważać by ją ustawić na równej powierzchni)
  • dźwięk klaksonu mógłby być przyjemniejszy dla ucha
  • składanie ramy kierownicy 

Podsumowanie 

Fajnie było testować jako pierwszą w moim życiu hulajnogę elektryczną Kugoo S1. Dostarczyła mi mnóstwo frajdy z jazdy poruszając w miejskiej dżungli i nie musieć stać w korkach i dusić się w upalne dni w zamkniętym samochodzie. Można poczuć wiatr we włosach. Lekka, szybka i bardzo łatwa w obsłudze i nawet ja ten, który nigdy nie jeździł tego typu urządzeniami szybko opanowałem jazdę nią. Idealnie sprawdza się w miejskich warunkach.

Składanie hulajnogi choć, mniej wygodne niż w Kugoo S1 Plus to można przywyknąć do tego i przymknąć oko na to. Przecież nie zawsze trzeba ją składać :) 

Jako podsumowanie, napiszę tak: hulajnoga u mnie zostanie na dłużej, tak szybko jej nie oddam! Zbyt spodobała mi się idea tego typu sprzętu - to jest po prostu mistrzostwo świata ile ja oszczędzam czasu! 


Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!

Hulajnoga elektryczna INMOTION SCV L9

2557 zł 2557zł | taniej o 24%

Jedna z najciekawszych hulajnóg ciężkiego kalibru - ważąca 24 kg, maksymalna prędkość to 20km/h, zasięg 95km, opony 10 cali i podwójne ładowanie.