Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test

Jest to najnowszy (już trzeci) model z serii S. Cechuje się bardzo dobrą ceną, fajnym designem oraz naprawdę fajnymi parametrami jezdnymi - spokojnie pojedziemy 30km/h! Do tego składa się się wszystko co jest możliwe i to bez wysiłku!

Kugoo S1 Plus - kupisz tutaj za mniej niż 1300 zł

Hulajnoga trafiła do mnie ze sklepu geekbuying.pl, a więcej promocji na nią znajdziesz tutaj

Obecnie testuję  Kugoo S1 Plus oraz Xiaomi 1S (której test na dniach), więc będę się do niej często odwoływać, bo w sumie są one dla siebie konkurencją. Testy robiłem z ojcem i moją drugą połówką Kasią, a filmy z drona kręcił Wojtek. Więc szykujcie się na wiele punktów widzenia.

Jedna ważna kwestia S1 występuje w modelu podstawowym, potem mamy pro a wersja testowana przeze mnie czyli PLUS jest najmocniejszym i najnowszym modelem z tej serii.

Specyfikacja

  • Moc silnika: 350W
  • Napęd: przód
  • Natarcie: 15 stopni
  • Bateria: 7,5 Ah a czas ładowania to 5h
  • Ładowarka 42V, 1,5A, 64W 
  • Waga: 12,5 kg
  • Maksymalna prędkość: 30km/h
  • Tryb jazdy: do 20 / 25 / 30 kmh/h i brak tempomatu
  • Maksymalna waga użytkownika: 120 kg
  • Zasięg deklarowany przez producenta: 25 km
  • Opony: pełne z dziurami, 8 cali
  • Amortyzacja: Tak (oba koła)
  • Hamulec:
    • przód: silnik (osobna manetka)
    • tył: nożny
  • Składanie:
    • rączki
    • kierownica (3 różne wysokości)
    • podest przy przednim kole (bardzo prosto)
  • Rozmiary:
    • 102 x 18 x 104
    • 94 x 18 x 33
  • Tryb jazdy: 2 - przełączane przyciskiem
    • odepchnięcie
    • z miejsca
  • Aplikacja i komunikacja bezprzewodowa: brak

Videorecenzja

Zestaw

Tak naprawdę mamy tutaj ładowarkę, kabelek (EU) oraz instrukcję. Oczywiście hulajnoga też jest skręcona i gotowa do jazdy, wystarczy ją tylko rozłożyć! 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_1

Wygląd

Niczym nie zaskakuje i niczym nie odstaje ale zdecydowanie lepiej wygląda niż wersja PRO, tego modelu. 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_7

Ma też lepszy moim zdaniem wyświetlacz i przez mniejszą główkę lepsze proporcje.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_1

Bardzo dobry system składania oraz regulację w 3 poziomach kierownicę! 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_2

Zasięg

Deklarowane 25 km producenta jest dla mnie 75 kg człowieka nieosiągalne. To nie chodzi o wagę pewnie nawet, tylko jeżdżenie na tej hulajnodze wolno mija się z celem ona ma naprawdę fajnego kopa na starcie! U mnie zasięg jest mniejszy niż w Xiaomi Mija 1S. W skrócie gdy ja mam 1 kreskę (na 5) już dłuższą chwilę, Xiaomi potrafi dopiero zaczynać 2 (przedostatnią na 5).

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_2

Dla przykładu trasa po Katowicach, przejechane 10 km: ja 75kg na Kugoo S1 a Kasia 51kg na Xiaomi S1 i jak to wygląda? Ja 2 kreski a Kasia raptem jedną ;) Więc myślę, że te 15km jesteśmy w stanie osiągnąć! 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_1

Podobnie było z tatą (prawie taka sama waga) jak jeździliśmy nagrywać filmy na 3 Stawach w Katowicach, mi na Kugo 1S została ledwo jedna kreska a tacie 3 na Xiaomi S1.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_6

Jednak uważam, że głównym problemem jest to, że Xiaomi S1 ma ograniczenie (standardowe) do 25 km/h a tutaj... no po prosu przerzuca się na tryb 30 km/h bo jest taka frajda. Różnica gdyby jeździć na tych samych ustawieniach była by zapewne mniejsza. Jednak Kugoo S1 Plus nie posiada systemu odzyskiwania energii i to na pewno też ma wpływ na jej zasięg.

Amortyzacja i koła

Przez pełne koła (z dziurami aby były miększe i lżejsze) trzeba było zastosować amortyzację. Plus taki, że nie martwimy się o jej przebicie. Minus taki, że mimo wszystko czuć bardziej wertepy niż w Xiaomi 1S, która ma koła pompowane ale bez amortyzacji, tylko są większe...

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_21

Generalnie jeździ się nią naprawdę wygodnie i chodzi tutaj o te skrajne przypadki gdy jest kostka czy też mega dziury.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_10

Mamy tutaj podwójną amortyzację, z tyłu jest mniej widoczna ale jest. I co najważniejsze naprawdę działa (jest dobrze zestrojona miękkość).

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_22

Błotniki też są w porządku, nawet jak wjechało się w coś mokrego, to się nic nie działo (nie leciało na nas).

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_1

Spokojnie nawet mój tata potrafił na niej poskakać! 

Moc i tryb jazdy

Mamy tutaj 350W silnik i to naprawdę czuć! Dodatkowo mega mnie cieszy, że ten model startuje od zera! Możemy to też przełączyć aby startował od odepchnięcia ale co to za przyjemność. Tutaj właśnie to wyrywanie z kapci jest mega fajne! Pamiętaj mówię o hulajnodze miejskiej o wadze 12,5kg! 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_45

Mamy trzy tryb jazdy: do 20 / 25 / 30 kmh/h i brak tempomatu. I tą prędkość oraz moc przy ruszaniu naprawdę fajnie czuć, szczerze to główny powód dla którego lubię jeździć właśnie na niej a nie na Xiaomi S1.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_46

Przy mojej wadze wjechanie pod dłuższą górkę może odbywać się przy prędkości 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_44

Widoczność w dzień i w nocy

Światło przednie jest ok, ale jest delikatnie słabsze (bardziej skupione) niż w Xiaomi S1.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_17

Oświetlenie podestu i stop jest rewelacyjny, widoczność hulajnogi w nocy (ponieważ światła po zapaleniu lampki przedniej świecą się cały czas) jest po prostu fenomenalna!

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_18

Hamowanie

Nie jestem totalnie przekonany do hamowania silnikiem z przodu. Nie zrozumcie mnie źle, działa to bardzo dobrze i nie szarpie tak aby wywrócić do przodu (o ile myślimy i nie dajemy na maska w dół).

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_12

Jednak zawsze gdzieś z tyłu mam, że wolałbym hamowanie z tyłu dla równowagi sił. Na szczęście mamy tutaj dodatkowe hamowanie nożne (błotnikiem tylnym o koło) i jest to mega wygodne! 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_83

Podest

Nie ma się tutaj do czego przyczepić, jest stabilny i stopa się nie ślizga (nawet jak jest mokra). Jedyną jego wadą jest to, że jest jasny i po prostu niemiłosiernie się brudzi. 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_57

Rączki

Guma w porządku. Zasięg do wszystkich elementów ergonomiczny. Materiał w dotyku też jest bardzo OK, nie ślizga się ale też nie jest zbyt twardy.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_40

Wyświetlacz, przyciski i manetki

Ekran to światełko przednie (oraz podestu), wybrany tryb jazdy (1,2,3), prędkość i oczywiście stan baterii oraz jakaś obrotowa ikonka (ładna ale w ogóle niepotrzebna, wskazuje szybkość obrotu koła). 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_42

Lewa manetka to hamulec przedni w silniki, na niej mamy przycisk:

  • pojedyncze to dzwonek (syrena, klakson)
  • podwójne to zapalanie/gaszenie światła
  • potrójne to przełączanie trybu startu (odepchnięcie/z miejsca)

Prawa manetka to prędkość, na niej mamy przycisk:

  • długie przytrzymanie (włącz wyłącz)
  • krótkie kliknięcie zmiana trybów jazdy 1,2,3

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_43

I wszystko było by super, gdyby nie przeraźliwy pisk (jak "dzwonka") w czasie zmieniania trybów/światła... nie ma go jedynie przy wyłączaniu.

Waga

12,5 kg pozwala bez problemu wziąć hulajnogę do ręki i zanieść na 2 piętro (w kamienicy z wysokim parterem), bez zawału! Jak dla mnie jest to po prostu waga idealnie skomponowana z możliwościami tego urządzenia. 

Składanie

Sposób składania to rewelacja! Zacznijmy od rączek -  blokada ich złożenia bardzo dobra (są obrotowe pierścienie z mocno wyczuwalnym skokiem blokady - nie zdarzyło mi się ani razu aby się same złożyły). 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_39

Nie tylko rączki się składają prosto ale z dobrą blokadą.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_6

To samo jest z główną częścią urządzenia. 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_81

Trzeba delikatnie odciągnąć zabezpieczenie i z bardzo mały (naprawdę małym) wysiłkiem dać w dół blokadę. 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_79

Następnie ponownie dajemy w górę i już możemy ją nosić. 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_78

Jedynie mogę się przyczepić do tego, że jak to zrobimy to dołem możemy porysować panele/meble czy na co tam kładziemy hulajnogę, plus taki, że nie trzeba mieć nóżki a co najważniejsze... zajmuje najmniej miejsca (po złożeniu) z dotychczas testowanych przeze mnie urządzeń!  

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_29

Rozłożona w pełni.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_30

A do tego regulowana w 3 wysokościach kierownica!

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_31

Teraz rączki.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_32

No i sztyca kierownicy.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_33

Widzicie ile to zajmuje miejsca po złożeniu? Według mnie jest to obecnie najmniejsza hulajnoga po złożeniu.

Ładowanie

W zestawie jest ładowarka wielkości jak do laptopa 42V, 1,5A i 65W. Pełne ładowanie zajmuje ok. 5 godzin.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_61

Ładowarka ma długi kabel i piekielnie się nagrzewa - podczas ładowania warto ją umiejscowić tak aby słońce na nią dodatkowo nie padało.

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_63

Miejsce ładowania jest dobrze przemyślane jednak trzeba mocno wcisnąć zaślepkę z gumy aby trzymała się na miejscu. 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_60

Wciskamy o tutaj i czekamy...

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_67

W pełni gotowa do jazdy, kiedy zaświeci się na zielono! Przestaje się też wtedy grzać. 

Hulajnoga Kugoo S1 Plus - pełny test_64

Plusy

  • przyjemny kop na starcie
  • widoczność hulajnogi w nocy (światła na podeście)
  • 3 wysokości ustawienia kierownicy
  • 2 tryby startu (z miejsca i na odpych)
  • zawieszenie i pełne opony (nie przebijemy ich)
  • dwa hamulce (przedni w silniki i tylny nożny)
  • nóżka ma plastikową końcówkę (nie porysujemy paneli)
  • składanie kierownicy oraz rączek (zajmuje naprawdę mało miejsca)
  • sposób odblokowania składania przodu, jest naprawdę świetnie przemyślany i wygodny
  • wyświetlacz pokazuje również stan licznika 

Minusy

  • syrena (bzyczenie) zamiast dzwonka, ludzie na niego dziwnie reagują
  • hamulec na manetce jest przedni
  • zasięg przy mocy
  • mimo większej mocy silnika radzi sobie podobnie do Xiaomi S1
  • przeraźliwy pisk (jak "dzwonka") w czasie zmieniania trybów/światła... 

Podsumowanie

Bardzo się cieszę, że pierwszym modelem tak szeroko przeze mnie testowanym jest właśnie Kugoo S1 Plus, na pewno zostaje on w rodzinie bo dostarcza naprawdę fajnej frajdy z jazdy. No i to przełączenie trybu na 30km/h jest fajnym (już niedługo nielegalnym) dodatkiem, który pozwalał mi dogonić Kasię, która jechała ze stałą prędkością 25 km/h na swojej Xiaomi 1S, której test będzie na dniach. 

Mega podoba mi się zryw tego modelu i zawieszenie, nawet taki amator jak ja mógł szybko zacząć się na niej bawić (proste zeskakiwanie z niskiego krawężnika, czy też lekkie podskoczenie na nierównościach). Światełko mogło by być lepsze zasięg też ale to patrząc na moc urządzenia, musiało by zwiększyć jego wagę a tak?

Jest idealna do miasta! Lekka, szybka, naprawdę mała po złożeniu i wygodna! Jej cena jest po prostu idealnie spasowana do możliwości i pod tym względem mogę ją serdecznie każdemu polecić!


Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!

Hulajnoga elektryczna Xiaomi Mi Pro 2

2599 zł 2599zł | taniej o 4%

Odświeżona hulajnoga MiJia to usprawniona konstrukcja, w której każdy detal dodaje wygody i ergonomii użytkowania. Solidniejsza, składana konstrukcja, dłuższa kierownica oraz pneumatyczne opony.