Najfajniejsza hulajnoga z tych które testowałem, dość dobry balans pomiędzy lekką miejską, a uterenowioną dzięki bardzo dużym pompowanym oponom. Mega masywna rama, duża moc i sama bateria przy wadze 24kg, pozwala wnieść ją na piętro i cieszyć się jazdą.
NAVEE N65 - kupisz tutaj za mniej niż 2700 zł
Hulajnoga trafiła do mnie ze sklepu geekbuying.pl, a więcej promocji na nią znajdziesz tutaj.
Obecnie moją ulubioną hulajnogą była, tak była... Eleglide S1 Plus jest naprawdę wygodna i nie duża, ma dobry zasięg, i waży niecałe 16kg, tutaj mamy tylko te 8kg więcej ale w zamian otrzymujemy jeszcze większy zasięg, super amortyzację (ogromne koła) oraz stabilność, powiem krótko ja jestem zachwycony tym modelem!
Specyfikacja
- Moc silnika: 500W
- Napęd: przód
- Natarcie: 25 stopni
- Bateria: 12,5 Ah 48V, a czas ładowania to 7h
- Ładowarka 54V, 2A
- Waga: 23 kg
- Maksymalna prędkość: 25km/h
- Tryb jazdy: pieszy/15/20/25
- Maksymalna waga użytkownika: 120 kg
- Zasięg deklarowany przez producenta: 65 km
- Opony: pompowane, 10 cali x 3 cale (mega szerokie)
- Amortyzacja: brak
- Hamulec:
- przód: silnik
- tył: tarczowy
- Składanie:
- kierownica z rączkami w bok
- sztyca przy przednim kole (bardzo prosto)
- Rozmiary:
- 1190*510*1220 mm
- 1210*205*460 mm
- Tryb jazdy:
- odepchnięcie
- tempomat
- odzyskiwanie energii
- Aplikacja i komunikacja bezprzewodowa: tak
Zestaw
Pudło jest genialne, wystarczy odbezpieczyć te blokady i
podnosimy samo pudełko,
a hulajnoga zostaje na ziemi - genialne!
Tak naprawdę mamy tutaj ładowarkę, kabelek (EU) oraz instrukcję.
Oczywiście hulajnoga też jest skręcona i gotowa do jazdy, wystarczy ją tylko rozłożyć!
Warto ją wcześniej oczywiście podładować ;)
Wygląd
Niczym nie zaskakuje i niczym nie odstaje - żarcik taki, mnie się konstrukcyjnie mega podoba, te rury robią robotę ale pewnie przez to jest cięższa.
Światło i wyświetlacz mocne i wyraźne.
A ten ogromny podest i miejsce po środku na stopę (przez przesunięcie obciążenia na rury), to jest po prostu coś genialnego, dzięki temu jesteśmy bliżej środka ciężkości i jeździ się bezpieczniej.
Zasięg
Deklarowane 65 km producenta jest dla mnie 75 kg człowieka prawie nieosiągalne. To nie chodzi o wagę pewnie nawet, tylko jeżdżenie na tej hulajnodze wolno mija się z celem, tutaj nie zwalnia się na wertepach! U mnie zasięg jest mniejszy ale to naprawdę niewiele, te 50km bez problemu, myślę że do 55km byłym w stanie dobić jeżdżąc troszkę bardziej mniej po terenie i spokojniej ;)
Muszę się wybrać z tatą na "spacer" ale to pogoda musi być dobra, a wiosenna pogoda na dłuższy wypad nie pozwala, bo zaraz zaczyna padać no i teraz zimny mocny wiatr i ręce po 20km odmarzają!
Amortyzacja i koła
Ogromne, jak na hulajnogę 10 calowe pompowane koła robią robotę, to jest po prostu rewelacja i mega stabilność a co za tym idzie bezpieczeństwo! Musimy tylko pilnować ciśnienia.
Zobaczcie jakie one są szerokie!
To jak te opony bez żadnej amortyzacji upraszczają konstrukcję i co szokujące... nawet po takim terenie jedzie się gładko. Błotniki też są ok, akurat padało jak wracałem (kropiło bardziej) a hulajnoga czyściutka!
Kocie łby też jej nie straszne, przy hulajnodze o takiej wadze to mnie zaskoczyło.
Niestety... wystająca nóżka to porażka, ciągle nią zahaczam przy mojej jeździe. Widzicie ile ziemi nią zebrałem?
Moc i tryb jazdy
Tak naprawdę mamy 4 tryby i ostatni do 25km/h jest mnie najbardziej interesujący (oczywiście po za drogami publicznymi).
Mamy dwa przyciski i to w sumie wszystko.
Jednak aby uruchomić tempomat lub odzyskiwanie energii potrzebujemy zainstalować aplikację na telefon.
Widoczność w dzień i w nocy
Jeszcze uzupełnię zdjęciami ale lampka przednia jest bardzo widoczna i daje dużo światła.
Tylna też jest widoczna i miga jak hamujemy.
Jak robiłem to foto było mega jasno, dlatego nie widać dobrze ale świeci fajnie.
Hamowanie
Jak już jesteśmy przy hamowaniu to w sumie mamy tutaj hamowanie dwoma kołami, przednie odzyskuje energię, a tylne po mocniejszym naciśnięciu mocniej - mega bezpieczne.
Widać to też na wyświetlaczu po lewej stronie (po prawej mamy ile mocy dajemy na manetce).
Te opony serio robią wrażenie.
Podest
Gumowy mocny, mega szeroki (17cm) co daje nam super stabilność.
Dzięki konstrukcji wydaje się dłuższy i nogę można włożyć pomiędzy, w innych się tak nie da zrobić!
Rączki
Guma w porządku. Zasięg do wszystkich elementów ergonomiczny.
Materiał w dotyku też jest bardzo OK, nie ślizga się ale też nie jest zbyt twardy - guma jest wysokiej jakości.
Wyświetlacz, przyciski i manetki
Kierownica jest tutaj troszkę bardziej rozbudowana w opcje ;)
Wyświetlacz jest mega duży mamy tam pełno możliwości wyświetlania naszej trasy, prędkości, hamowania oraz gazu. Jest też inny ważny parametr, po za pojemnością baterii jest też dostępne jej napięcie - super!
Mamy przełączanie trybów jazdy (tylko ja nie jedziemy).
Po lewej mamy klasyczny dzwonek, super działa i piesi szybko uciekają.
No i hamulec, który działa na silnik i tarczę w tylnym kole.
Waga
23 kg pozwala bez problemu wziąć hulajnogę do ręki i zanieść na 2 piętro (w kamienicy z wysokim parterem), bez zawału! Dobra lekki zawał jest ale serio lekki, nie to co przy Kugo M4 Pro... tam to rodzicie po pogotowie chcieli dzwonić jak mnie zobaczyli. Jak dla mnie jest to po prostu dobre spasowanie względem tego co ta hulajnoga oferuje. Mogła by ważyć troszkę mniej ale mamy wygodny pojazd i ten wygląd, przeżyję te KG!
Składanie
Sposób składania to rewelacja!
Zacznijmy od kierownicy - blokada jej złożenia bardzo dobra (odciągamy ten element) ale wcześniej musimy wcisnąć ten plastik.
Potem przekręcamy.
No i blokujemy.
Następnie to samo robimy na dole, musimy to wcisnąć.
Przekręcić do końca! Aby blokada się zwolniła.
I dopiero możemy złożyć - nie ma szans na przypadkowe złożenie.
Jak widzicie jest to mega solidnie zrobione.
Następnie blokujemy ten element o błotnik tylny i gotowe.
Złożona zajmuje trochę więcej miejsca niż Eeglide S1 Plus na wysokość i długość ale stoi na dwóch kołach dla mnie plus.
Idealna długość rączek do wielkości koła, wszystko idealnie spasowane.
Ładowanie
W zestawie jest ładowarka wielkości jak do laptopa 54V, 2A. Pełne ładowanie zajmuje ok. 7 godzin.
Miejsce ładowania jest podwójnie chronione, dużą osłoną gumową a pod tym jeszcze jedna - mega dobrze zrobione, w końcu czuję, ze to coś dobrze zabezpieczonego.
Plusy
- widoczność hulajnogi w nocy i tym co my widzimy
- duże i szerokie opony 3x10 cali
- hamulec tarczowy na tył i przedni silnikiem
- miejsce na nogę blisko przedniego koła
- składanie sztycy oraz kierownicy
- sposób odblokowania składania jest mega wygodny
- wyświetlacz pokazuje również stan licznika oraz napięcia baterii
- dzwonek, a nie bzyczek
Minusy
- start tylko z odepchnięcia przez co nie ma kopa na starcie za statyczna
- brak regulacji wysokości kierownicy
- nieosłonięta i bardzo nisko położona tylna metalowa nóżka (pamiętajcie aby sobie nie porysować paneli)
Podsumowanie
Zakochałem się w tej hulajnodze, mimo dwóch mankamentów które mnie mega męczą. Czyli braku startu zerowego oraz tej bez sensu zamontowanej nóżce. Za tą nóżkę to ktoś powinien iść do piekła, bo przez to zawieszenie naprawdę jest za nisko, jestem pewny, że to w końcu urwę przy swojej jeździe.
Zaskoczyła mnie mnie brakiem amortyzatorów, a przy tym dosłownie bez drgań pokonywania kocich łbów - to jest tak przyjemne, że czasami można się po prostu zapomnieć! Za to ogromny plus dla tego modelu.
Muszę tylko ogarnąć, czy da się programowo włączyć zero-start bo jest zero-fun przy starcie z taką mocą, po prostu szkoda tej hulajnogi przez to! Producencie zrób coś z tym, bo ja się w niej po prosto mocno zadurzyłem, a to boli, po prostu boli, że tego nie można włączyć. Nóżkę przeżyję ale to, musimy coś z tym zrobić.
Pomijając te dwa aspekty, ta hulajnoga stała się moja ulubioną, idealna do miasta jak Katowice gdzie mamy... teren różnorodny jak na ścieżki rowerowe, dużo rzeczy może zaskoczyć - zwłaszcza w centrum!
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!