Uwielbiam tą markę! Mają idealne spasowanie ceny do jakości i możliwości sprzętu który oferują, tak było z Rowerem ELEGLIDE M1 PLUS i tak też jest w przypadku tego modelu hulajnogi, do miasta ale nie tylko. Nareszcie czuję się bezpiecznie na hulajnodze, która waży tylko 16kg!
Eleglide S1 Plus - kupisz tutaj za mniej niż 1500 zł
Hulajnoga trafiła do mnie ze sklepu geekbuying.pl, a więcej promocji na nią znajdziesz tutaj.
Obecnie moją ulubioną hulajnogą była, tak była... Kugoo S1 Plus jest naprawdę kompaktowa i lekka bo niecałe 13kg, tutaj mamy tylko 3kg więcej ale w zamian otrzymujemy ogromny zasięg, super amortyzację (duże koła i przedni amortyzator) oraz stabilność, powiem krótko ja jestem zachwycony tym modelem! Od wersji bez nazwy informacji PLUS (Eleglide S1) różni się delikatnie mniejszą wagą oraz zasięgiem (przez mniejszą baterię) zredukowanym do 30km zamiast 45km jaki ma model PLUS.
Specyfikacja
- Moc silnika: 400W
- Napęd: tył
- Natarcie: 20 stopni
- Bateria: 12,5 Ah a czas ładowania to 7h
- Ładowarka 42V, 2A
- Waga: 16 kg
- Maksymalna prędkość: 25km/h
- Tryb jazdy: 9/18/24
- Maksymalna waga użytkownika: 120 kg
- Zasięg deklarowany przez producenta: 45 km
- Opony: pompowane, 10 cali
- Amortyzacja: tylko przód
- Hamulec:
- przód: brak
- tył: silnik + tarczowy
- Składanie:
- rączki
- kierownica (w pełni)
- podest przy przednim kole (bardzo prosto)
- Rozmiary:
- 115*54*118 cm
- 106*19*38 cm
- Tryb jazdy: 2 - przełączane w ustawieniach zaawansowanych
- odepchnięcie
- z miejsca
- Aplikacja i komunikacja bezprzewodowa: brak
Zestaw
Tak naprawdę mamy tutaj ładowarkę, kabelek (EU) oraz instrukcję.
Oczywiście hulajnoga też jest skręcona i gotowa do jazdy, wystarczy ją tylko rozłożyć!
No dobra trzeba przykręcić manetkę zmiany prędkości, jest luźno aby przypadkiem nie uszkodzili jej w transporcie.
Wygląd
Niczym nie zaskakuje i niczym nie odstaje ale zdecydowanie widać, że jest dobrze wykonana.
Bardzo fajne mocne przednie światło, aczkolwiek ja preferuję to które świeci w dół z kierownicy.
Kierownica w pełni regulowana.
No i ten ogromny podest!
Zasięg
Deklarowane 45 km producenta jest dla mnie 75 kg człowieka prawie nieosiągalne. To nie chodzi o wagę pewnie nawet, tylko jeżdżenie na tej hulajnodze wolno mija się z celem ona ma naprawdę fajnego kopa na starcie! U mnie zasięg jest mniejszy ale to naprawdę niewiele, te 35km bez problemu, myślę że do 40km byłym w stanie dobić jeżdżąc troszkę bardziej mniej po terenie ;)
Muszę się wybrać z tatą na "spacer" ale to pogoda musi być dobra, a już jesienne zimowe się robią wieczory i wtedy przetestuję jeszcze dokładniej - bo teraz wiatr i ręce po 20km odmarzają!
Amortyzacja i koła
Ogromne, jak na hulajnogę 10 calowe pompowane koła robią robotę, to jest po prostu rewelacja i mega stabilność a co za tym idzie bezpieczeństwo! Musimy tylko pilnować ciśnienia.
To jak te opony plus przedni amortyzator wybierają wertepy to jest po prostu rewelacja w końcu cały nie jestem wytrzęsiony!
Z tyłu tylko amortyzacja oponą ale na miasto jest to w zupełności wystarczające.
Jak widzicie od dołu nic nie ma.
Błotniki też są ok, akurat padało jak wyjechałem (kropiło bardziej) a hulajnoga czyściutka!
Przez tylny napęd fajnie można zeskoczyć z krawężnika.
Moc i tryb jazdy
Pamiętajcie, że mamy tutaj bardzo rozbudowany system zarządzania ustawieniami, a napęd mamy na tył!
Ukryte menu (długie trzymanie obu przycisków) pozwala ustawić zero start i z tego co rozumiem, gdzieś tutaj jest maksymalna prędkość ale do tego nie dotarłem.
Są 3prędkości domyślne 9/18/24 km/h - hulajnoga bardzo ładnie je trzyma. Wjazd pod górkę pokazuje, jej większą moc.
Widoczność w dzień i w nocy
Jeszcze uzupełnię zdjęciami ale lampka przednia jest bardzo widoczna i daje dużo światła.
Tylna też jest widoczna i miga jak hamujemy.
Hamowanie
Jak już jesteśmy przy hamowaniu to w sumie mamy tutaj tylko hamowanie jednym kołem - tylnym - dla mnie to bajka!
Tak naprawdę wyłącznie hamulcem tarczowym - działa to bardzo dobrze!
Podest
Mega tarka, mega szeroki (19cm) co daje nam super stabilność.
Nie jest mega długi w porównaniu z innymi testowanymi hulajnogami ale ta szerokość robi robotę.
Rączki
Guma w porządku. Zasięg do wszystkich elementów ergonomiczny.
Materiał w dotyku też jest bardzo OK, nie ślizga się ale też nie jest zbyt twardy - mogły by być troszkę dłuższe (te elementy miękkie).
Wyświetlacz, przyciski i manetki
Kierownica jest tutaj troszkę bardziej rozbudowana w opcje ;)
Wyświetlacz jest mega duży mamy tam pełno możliwości wyświetlania naszej trasy - zresztą znam go z Kugoo M4 Pro - opcji tam w brud.
Mamy przełączanie trybów jak i wyświetlania parametrów. Ukryte menu pozwala zmieniać million opcji.
Do tego stacyjka i wskaźnik napięcia baterii.
Po lewej mamy klakson i zapalanie świateł (przód oraz tył).
Waga
16 kg pozwala bez problemu wziąć hulajnogę do ręki i zanieść na 2 piętro (w kamienicy z wysokim parterem), bez zawału! Jak dla mnie jest to po prostu idealne spasowanie względem tego co ta hulajnoga oferuje. Więcej KG było by już problemem a tak to? Mamy wygodny pojazd i akceptowalną wagę.
Składanie
Sposób składania to rewelacja! Zacznijmy od rączek - blokada ich złożenia bardzo dobra (odciągamy ten element).
W środku jest śruba aby dopasować luz rączek (i łatwość składania), więc jest naprawdę to mega przemyślane.
Bardzo podoba mi się płynne zmienianie wysokości kierownicy, jest to sztywne i wygodne, a jednocześnie pozwala zaoszczędzić miejsca.
Jest prowadnica, więc nie musimy pilnować prostego ułożenia względem kół.
Mechanizm składania - pamiętajcie aby przykleić tutaj gumę amortyzującą, która likwiduje drgania i jakikolwiek luz - w zestawie są dwie.
Mechanizm trzeba odciągnąć więc przypadkowo go nie naciśniemy.
Szkoda, że nie ma jakieś elementu zabezpieczającego - jednak jest to bardziej psychologiczne niż fizyczne wymaganie, bo tego łatwo się ruszyć nie da aby się samo złożyło.
Jak widzicie składanie jest kołem do góry, przez co hulajnoga po złożeniu jest jedynie delikatnie dłuższa niż Kugoo 1S Plus, która według mnie jest najmniejszą hulajnogą po złożeniu - dosłownie jest większa o różnicę grubości opon. Widzicie ile to zajmuje miejsca po złożeniu?
Jedyny mankament to zdecydowanie trzeba zrobić tutaj więcej luzu ale to chwila tylko luzowania i wyciągnięcia kabla z kierownicy.
Ładowanie
W zestawie jest ładowarka wielkości jak do laptopa 42V, 2A . Pełne ładowanie zajmuje ok. 7 godzin.
Miejsce ładowania jest dobrze przemyślane jednak, zaślepka dobrze trzyma. W pełni gotowa do jazdy, kiedy zaświeci się na zielono! Przestaje się też wtedy grzać. Oczywiście w czasie ładowania możemy sprawdzić napięcie i wtedy wiemy na ile "procent" jest naładowana (lub oczywiście włączyć ekran).
Plusy
- przyjemny kop na starcie
- widoczność hulajnogi w nocy i tym co my widzimy
- dowolna wysokości ustawienia kierownicy
- 2 tryby startu (z miejsca i na odpych)
- duże 10 calowe opony
- hamulec tarczowy na tył
- składanie kierownicy oraz rączek (zajmuje naprawdę mało miejsca)
- sposób odblokowania składania jest mega wygodny
- wyświetlacz pokazuje również stan licznika i wiele innych opcji
Minusy
- syrena (bzyczenie) zamiast dzwonka, ludzie na niego dziwnie reagują
- nieosłonięta tylna metalowa nóżka (pamiętajcie aby sobie nie porysować paneli)
- instrukcja nie wyjaśnia wszystkich opcji sterownika do ustawienia
- trzeba delikatnie pociągnąć kable aby nie były tak naprężone po złożeniu przy podeście.
Podsumowanie
Uwielbiam ich rower, jak pisałem na początku - brakuje mi tylko w nim takiego wyświetlacza jak mamy w tej hulajnodze. Tutaj mamy przeniesione to samo uczucie świetnie spasowanej ceny do jakości i... naprawdę super wygodę podczas jazdy. Pierwszy raz nie bałem się hulajnogą (miejską) wjechać na trawnik - te duże opony robią robotę i ta cena! Jedynie czego mi brakuje to wyższej prędkości przy tej mocy ale to myślę kwestia dokopania się do ustawień jak było ze startem od zera - moc jest dobrze spasowana do wagi, zasięg naprawdę w wersji plus duży (jest też tańsza wersja o mniejszym zasięgu).
Podoba mi się jak rusza, nie ma tego zrywu co w Kugoo 1S plus bo ma większe koła i rusza bardziej trzymając się podłoża, co przekłada się też na bezpieczeństwo - to ile razy uślizgnąłem się na Kugoo pokazuje tylko jakim jestem głupim szczęściarzem, że sobie nic nie zrobiłem i to jadąc naprawdę wolno! Opony są tak duże, że spokojnie wjedziemy na krawężniki te mniejsze i fajnie można (oraz bezpiecznie) z nich zeskoczyć!
Dla mnie? Jest to moja nowa ulubiona hulajnoga do miasta, nie za ciężka, bezpieczna - po prostu jest idealnie spasowana do takiej jazdy. Patrząc na cenę może to być ogromny hit sprzedażowy - mogę ją z uśmiechem na twarzy polecić. Jest to idealna konkurencja do zmodyfikowanej Xiaomi Pro 2 (koła, amortyzacja) tylko... out of the box i w zdecydowanie mniejszych pieniądzach!
Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!