Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test

Tania i naprawdę dobra hulajnoga elektryczna - mogąca się rozpędzić do ponad 30km/h to właśnie Suotu R1 Pro! Dla mnie to jest frajda od pierwszej przejażdżki! Serio nie chcę jej oddawać myślę, że ten model zostanie ze mną na trooochę dłużej, a dlaczego? Przeczytajcie sami!

Hulajnogę możesz kupić na Allegro (od sprzedawcy z 12 letnim doświadczeniem) z ograniczeniem do 25km/h za 1089 zł lub do 30km/h za 1119 zł. Ale zamawiając drogą mailową (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), zanim ruszy ich oficjalny sklep, otrzymasz na hasło: HEJGO aż 5% zniżki (minimum 50 zł)! Uwaga oferta rabatowa dotyczy wszystkich modeli hulajnóg tego sprzedawcy!  

Grzesiek: tak informacyjnie można tutaj zauważyć ogromne podobieństwo do modelu Kugoo S1 Pro - są one bardzo do siebie podobne. Jednak Suotu R1 Pro jest specjalnie przygotowana dla Polskiego dystrybutora (z 12 letnim doświadczeniem) i przez niego serwisowana.

Recenzowany model ma starszy typ kół, obecnie sprzedawana wersja ma mniejsze opory toczenia, a co za tym idzie - większy zasięg!

Specyfikacja

  • Model SOUTU R1 PRO
  • Moc: 350 W
  • Pojemność baterii: 7,5Ah 
  • Czas ładowania: 3-4 h
  • Maksymalna prędkość: 30 km/h
  • Zasięg: do 30 km
  • Prędkość: Posiada 3 poziomy regulacji prędkości
  • Dodatkowe funkcje: składana, hamulec bębnowy przedni
  • Składana stopka metalowa
  • Maksymalny kąt nachylenia: 20°
  • Oświetlenie LED: Przednie i tylne 
  • PULSUJĄCE ŚWIATŁO TYLNE PODCZAS HAMOWANIA (uruchamiane HAMULCEM na manetce)
  • Udźwig: 120 kg
  • Kolor: Czarny
  • Wymiary urządzenia: 21 cm ×94 cm ×116 cm
  • Waga: 11,5 kg
  • Aplikacja i komunikacja bezprzewodowa: brak

Videorecenzja

Zestaw

Zestaw baaaardzo prosty. W opakowaniu mamy hulajnogę, już skręconą oczywiście, instrukcje obsługi i kabel ładowania składający się z dwóch części. Lubię takie nieskomplikowane zestawy ;) 

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_8

Hulajnogę wystarczy rozłożyć - mnie zajęło ogarnięcie tego kukając w instrukcje jakieś 1,5 minuty nim hulajnoga była gotowa do jazdy próbnej. Jak widzicie Rolo się bardzo cieszy na bieganie ;)

Wygląd

Jak dla mnie hulajnoga wygląda trochę bardziej ‘ terenowo’ niż np hulajnogi miejskie. Czarny kolor, i ‘połamany’ design dodają jej charakteru. Co dla mnie znaczy ten ‘połamany design’ ? Hulajnoga według mnie nie wygląda jak zrobiona z jednego kawałka rury i bardzo kanciastego i sztywnego podestu. Gdy na nią patrzę mam wrażenie większej lekkości ;)

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_5

Zresztą zobaczcie jak pięknie się prezentuje na łonie natury!

Zasięg

Deklarowane 30km niestety pozostawiam ja w strefie bajek. Przy mojej wadze 80kg i jeżdżeniu praktycznie non stop na najszybszym trybie robię ok. 15km, gdy testowo jeździłam zgodnie z przepisami spokojnie zrobiłam 20km i troszkę baterii jeszcze zostało. W skrócie zasięg większy dla ludzi, którzy mniej ważą, jeżdżą wolniej i bez wzniesień… ale wtedy nie ma takiej zabawy ;) Pamiętaj, że zasięg zwiększa się o kilkadziesiąt procent wraz z kolejnymi cyklami ładowania, więc na początku może być mniej! Będę jeszcze o tym informować na bieżąco.  

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_22

Na ekranie pokazują nam się ciekawe dane (których ja kompletnie nie ogarniam) odnośnie użycia baterii. A bateria ma system odzyskiwania energii. Widzę to gdy np. zjeżdżam z górki i kreski baterii rosną o jedną.

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_27

Na ekranie możemy też sprawdzić jaki jest całkowity zasięg jaki zrobiliśmy naszą hulajnogą lub zasięg danej przejażdżki.

Amortyzacja i koła

Koła są pełne - nie mają w sobie powietrza - przez co konieczna jest amortyzacja. Opony są w plaster miodu, to znaczy aby zmniejszyć ich wagę oraz zwiększyć amortyzację mają w sobie dziury. W tym modelu mamy dwa amortyzatory jeden z przodu drugi z tyłu. Ja hulajnogę testuję na mazurach i w naszej pięknej wioseczce mam cudowne warunki do jazdy. Asfaltowa droga po której praktycznie nie poruszają się auta bądź całkiem nowy chodnik. 

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_39

I na asfalcie jestem w stanie prowadzić hulajnogę nawet jedną ręką! I to przy mojej bardzo niskiej koordynacji ruchowej ;)

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_37 

Testowałam też sprzęt na trawie i na polnej ścieżce no i tutaj już szału nie ma ale jechać się da. I tak czuję znośną ilość wibracji. Ja będąca po operacji kolana dość szybko czuję kiedy hulajnoga baaardzo słabo wytłumia problemy stanu drogi po której się poruszam i przy tej na razie nic mnie nie boli po zrobieniu na niej ok 20km.

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_35

Błotniki też są w porządku, nawet jak wjechało się w coś mokrego, to się nic nie działo (nie leciało na nas). 

Moc i tryb jazdy

Mamy tutaj 350W silnik i to naprawdę czuć! Dodatkowo mega mnie cieszy, że ten model startuje od zera! Czyli nie musimy się odpychać, żeby hulajnoga ruszyła. Tutaj właśnie to wyrywanie z kapci jest mega fajne! Pamiętaj mówię o hulajnodze miejskiej o wadze 11,5kg!  

Mamy trzy tryb jazdy: do 12 / 18 / 30 kmh/h i brak tempomatu. Ja używam najwolniejszego trybu kiedy jadę a obok mnie biegnie mój pies. Przy tym trybie jest najmniej zrywań, dość płynnie chodzi gaz i łatwo jest utrzymać tę stabilną prędkość. Jednak kiedy jadę sama… Nie ma dla mnie innej opcji niż tryb najszybszy! Dopiero wtedy czuć prawdziwą zabawę! Nawet przy wjeżdżaniu pod górkę jesteśmy w stanie zachować prędkość powyżej 20km/h 

Widoczność w dzień i w nocy

Według mnie światła działają bez zarzutu. 

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_1

Testuję hulajnogę na mazurach gdzie nawet o 23 w nocy aktualnie nie jest idealnie ciemno ale mimo to widać, że lampki dają radę.

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_26

Hamowanie

I mam ten sam problem jak z większością hulajnóg elektrycznych. Hamulec przedni jest naprawdę mocny. Zjeżdżając z górki z prędkością powyżej 30km/h kiedy go wciśniemy na maksa - możemy sobie zrobić niezłą krzywdę…  

Ja staram się być bardzo rozważna i ostrożna przy używaniu przedniego hamulca i zazwyczaj dopomagam sobie hamulcem tylnym. Czyli hamowaniem przez naciśnięcie tylnego błotnika. Pamiętajcie jednak żeby na to uważać ostre hamowania - bez względu na wybrany hamulec- są niewskazane... 

Podest

Duży i solidny. Możemy na niej ustawić stopy stabilnie i bezpiecznie. Dla mnie bardzo ale to bardzo wygodny! Nie ślizgam się na nim bez względu na buty i to nawet gdy jest lekko wilgotny. 

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_33

Jedyna uwaga co do nóżki do stawiania hulajnogi. Musicie bardzo pilnować równości powierzchni na której ją stawiacie. I nie nie chodzi tutaj o równość płac, płci itp.

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_34

Chodzi o to żeby nie było z górki czy pod górkę, żeby kafelki nie miały 10cm różnicy w wysokości między sobą itp. Rozumiecie chyba o co chodzi...

Rączki

Guma w porządku. Zasięg do wszystkich elementów ergonomiczny. Materiał w dotyku też jest bardzo OK, nie ślizga się.

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_41

Składanie ich też jest banalnie proste.

Wyświetlacz, przyciski i manetki

O mamo! Wyświetlacz to odlot! Jest ogrooooomny, mega jasny i bardzo prosty w obsłudze. Jedyne do czego mogę się doczepić to przyciski, które może nie są źle umiejscowione ale ich opisy mogłyby się znaleźć na górze. Wtedy uniknęlibyśmy robienia wyczynów para kaskaderskich, żeby w trakcie jazdy odczytać który przycisk jest odpowiedzialny za np. włączenie świateł.

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_20

Zanim przejdziemy do ekranu omówmy manetki. Będzie krótko zwięźle i na temat: Lewa manetka - hamulec, prawa manetka - gaz.

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_22

No to teraz nasz kosmiczny ekran! U góry po lewej mamy rzeczy, których ja kompletnie nie rozumiem. Pokazuje to jakoś magicznie jak aktualnie pracuje bateria, jak zużywa się bateria. To co dla mnie jest ważne i co rozumiem to:

  1. Pokazanie ile jest baterii wizualnie.
  2. Prędkość! - Z ciekawostek licznik zatrzymuję się na 31km/h nawet jak jedziemy wiecej.
  3. Prawy dolny róg - czyli ile km przejechaliśmy. Możemy ustawić by pokazywałą od włączenia - czyli aktualną trasę, lub całość przejechanych kilometrów od wyzerowania licznika.

Waga

11,5 kg pozwala przenieść bez większego problemu hulajnogę, na niedużym dystansie czy pokonać z nią w ręce schody. 

Składanie

Składanie jest bardzo proste. Najpierw rączki. Mamy tutaj taką kuleczkę do wciśnięcia na każdej z rączek co odblokowuję pociągnięcie ich  w bok a następnie w dół. 

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_29

Następnie musimy opuścić kierownice do najniższego poziomu i nadepnąć na blokadę. Na koniec blokujemy kierownice na błotniku. I gotowe! 

Jedynie mogę się przyczepić do tego, że złożona hulajnoga jest dalej dość wysoka. Nie mieści mi się pod łóżko ;) A i tak jest to zdecydowanie mniej niż np. Xiaomi. Do tego regulowana w 2 wysokościach kierownica! Czyli dla dziecka na spacer, a jak się znudzi to tata/mama też pojeździ!  

Ładowanie

W zestawie jest ładowarka wielkości jak do laptopa 42V, 1,5A i 65W. Pełne ładowanie zajmuje ok. 5 godzin. Ładowarka ma długi kabel więc bez problemu dociągniemy ją do hulajnogi w dogodnym miejscu.

Hulajnoga Suotu R1 Pro - pełny test_14

Miejsce ładowania jest dobrze przemyślane jednak trzeba mocno wcisnąć zaślepkę z gumy aby trzymała się na miejscu.  Wciskamy o tutaj i czekamy... 

Plusy

  • przyjemny kop na starcie
  • widoczność hulajnogi w nocy (światła na podeście)
  • 2 wysokości ustawienia kierownicy
  • zawieszenie i pełne opony (nie przebijemy ich)
  • dwa hamulce (przedni w silniki i tylny nożny)
  • proste i szybkie składanie i rozkładanie.
  • wyświetlacz pokazuje tonę informacji 
  • stosunek jakości do ceny
  • niska waga

Minusy

  • słaba widoczność przycisków podczas jazdy (trzeba się nauczyć ich rozmieszczenia na pamięć)
  • hamulec na manetce jest przedni i działa naprawdę mocno
  • relatywnie mały zasięg przy najwyższym trybie prędkości (ale coś za coś, jak jeździmy przepisowo to zrobimy więcej) 

Podsumowanie

No co mogę dużo powiedzieć dla mnie wymiatacz! Mniej ciężka w designie niż hulajnogi miejskie, sprawia wrażenie bardziej terenowej i spokojnie na lżejszy teren się nadaje. Bardzo przyjemnie się na niej jeździ, jest stabilna i naprawdę szybka. 

Bardzo żałuje jednak nie aż tak dużego zasięgu na najwyższym trybie mocy bo jednak zostajemy z około połową deklarowanego zasięgu. Jednak zmiana przepisów (ograniczenie prędkości do 20km/h) zasięg zwiększa o kilkadziesiąt procent!

Poza tym bardzo prosta w obsłudze, łatwa w przechowywaniu dzięki fajnemu systemowi składania i rozkładania i dająca naprawde niezłą frajdę. Dla mnie zdecydowanie przebija dostępne modele hulajnóg miejskich i jestem bardzo ciekawa czy następne cacka do testów ją przebiją. Bo gdybym ja dzisiaj miała zdecydować się na kupno jakiegoś modelu hulajnogi to ta zdecydowanie przebiła by flagowe modele Xiaomi!

 


Chcesz wiedzieć więcej? Dołącz do naszej grupy na FB - będzie nam też miło jak polubisz nasz Fanpage!

Hulajnoga elektryczna KUGOO KIRIN M4 (NIE PRO)

2087 zł 2087zł | taniej o 31%

Potężny silnik i siodełko dla emerytów (którego teraz nie montujemy) oraz waga - to wszystko powoduje, że ta maszyna leci! 500W, 45 km zasięgu a prędkość to też 45km/h , 10 calowe opony u nośność 150 kg!